• Diensten aan particulier

 

 

1. De bestekken en prijsoffertes zijn gebaseerd op de thans geldende
waarden van lonen, materialen en diensten. Indien deze wijzigingen ondergaan
onafhankelijk van de wil van de aannemer, behoudt deze zich het recht voor de
prijzen op evenredige wijze aan te passen. De klant heeft het recht om binnen
de acht dagen nadat hij van deze prijswijziging is op de hoogte gebracht, de
overeenkomst op te zeggen.

 

Prijsofferten zijn tot 30 (dertig) dagen na datum geldig en kunnen te allen
tijde eenzijdig gewijzigd worden tot op het moment van aanvaarding door de
klant. Prijzen worden steeds inclusief btw vermeld. Volgend op de aanvaarding
door de klant zal de aannemer de overeenkomst schriftelijk confirmeren. De
overeenkomst kan enkel gewijzigd worden mits schriftelijke overeenkomst tussen
de aannemer en de klant. Niettegenstaande voornoemd principe zal de aannemer te
allen tijde de prijzen eenzijdig kunnen aanpassen in functie van een
substantiële wijziging van de grondstofprijzen of andere kosten met betrekking
tot de uitvoering van de werken.

 

2. De aannemer doet alle redelijke inspanningen om de diensten uit te
voeren binnen de termijn vermeld in de overeenkomst. Wanneer de aannemer een
vertraging in de uitvoering verwacht, wordt de klant hier onverwijld van in
kennis gesteld. De aannemer zal vervolgens in samenspraak met de klant tot een
overeenkomst komen met betrekking tot de gepaste maatregelen. De voorziene
uitvoerings- of leveringstermijn wordt opgeschort of verlengd ingevolge vorst,
slecht weer, bevoorradingsproblemen, dan wel elke
gebeurtenis
die zich buiten de wil van een der partijen voordoet, die onvoorzienbaar is en
niet veroorzaakt door nalatigheid of opzettelijke fout of inbreuk op de
wetgeving.

 

3. Klachten inzake de conformiteit of de zichtbare gebreken betreffende de
geleverde goederen en materialen moeten gebeuren per aangetekende zending,
binnen de acht dagen na de beëindiging der werkzaamheden resp. de levering der
materialen.

 

4. Het protest tegen de factuur dient schriftelijk te gebeuren binnen de 8
dagen na de factuurdatum. Men wordt verzocht steeds de datum en het nummer van
de factuur te vermelden.

Facturen dewelke niet binnen de 8 dagen na ontvangst schriftelijk en
gemotiveerd geprotesteerd worden, zullen als aanvaard worden beschouwd, zowel
voor wat betreft de vermeldingen der facturen, als voor de specificaties der
geleverde werken.

           

5. Alle facturen zijn onmiddellijk opeisbaar, tenzij anders werd bedongen.

 

6. Bij gebreke aan betaling door de klant binnen de 14 kalenderdagen
(+ drie werkdagen in geval van een ingebrekestelling die niet via elektronische
weg verstuurd wordt) na verzending van de eerste ingebrekestelling is de klant
ons van rechtswege en zonder ingebrekestelling een schadevergoeding
verschuldigd ten bedrage van:

a)     
€ 20 als
het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan € 150 is;

b)     
€ 30
vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen
€ 150,01 en € 500 als het verschuldigde saldo tussen € 150,01 en
€ 500 is;

c)     
€ 65
vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven € 500
met een maximum van € 2.000 als het verschuldigde saldo hoger dan
€ 500 is.

 

Bij gebreke aan betaling door de klant binnen de 14 kalenderdagen (+
drie werkdagen in geval van een ingebrekestelling die niet via elektronische
weg verstuurd wordt) na verzending van de eerste ingebrekestelling is de klant
ons tevens van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest verschuldigd
ten belope van de referentie-interestvoet vermeerderd met acht procentpunten
bedoeld in artikel 5, lid 2 van de wet van 2 augustus 2002
betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties.
Deze interesten worden berekend op de nog te betalen som.

 

Indien wij gehouden zouden zijn bedragen te betalen aan de klant, geldt
dezelfde regeling inzake schadevergoeding en interesten in het voordeel van de
klant en lastens ons.

 

Bij substantiële overschrijding van de betalingstermijn behoudt de aannemer
zich het recht voor de overeenkomst eenzijdig te beëindigen onverminderd het
recht op bijkomende schadevergoeding. Ingeval van substantiële overschrijding
van de leverings-/ uitvoeringstermijn die te wijten is aan de aannemer, behoudt
de klant zich het recht voor de overeenkomst eenzijdig te beëindigen
onverminderd het recht op bijkomende schadevergoeding.

 

7. In geval van annulering van de overeenkomst is de klant een forfaitaire
schadevergoeding verschuldigd ten belope van 10 % van de waarde van de
bestelling, met een minimum van € 50 en dit onder uitdrukkelijk voorbehoud van
de mogelijkheid voor de verkoper om een hogere schadevergoeding te eisen. Wordt
de overeenkomst geannuleerd door de aannemer, zal deze een gelijkaardige vergoeding
verschuldigd zijn aan de klant.

 

8. De overdracht van eigendom van de goederen door de aannemer geleverd in
het kader van de werken, geschiedt slechts bij algehele en volledige betaling
van deze goederen.

Het is de klant verboden de geleverde en/of nog te leveren goederen in pand
te geven, aan derden te verkopen of te vervreemden op welke wijze dan ook,
zolang hij niet aan al zijn verplichtingen ten aanzien van de verkoper heeft
voldaan; op eerste aanmaning dienen de goederen terugbezorgd te worden.

 

De aannemer behoudt zich het recht voor het voorrecht van onbetaalde
verkoper op de door de aannemer verkochte goederen te doen gelden ten aanzien
van derden, door vervulling van de daartoe door de wetgever gestelde
formaliteiten. De risico-overdracht vindt plaats op het ogenblik van levering
van de materialen.

 

9. In geval van betwisting zijn uitsluitend de rechtbanken bevoegd van de
woonplaats van de klant of de rechtbank van de plaats waar de overeenkomst
wordt uitgevoerd.

 

10. De overeenkomst kan door beide partijen zonder enige vergoeding worden
beëindigd ingeval van onmogelijkheid tot uitvoering ervan ten gevolge van
overmacht, staking, lock-out, staking van de andere partij, e.d..    

 

11. De aannemer behoudt zich tevens het recht voor om de overeenkomst van
rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen
in geval van kennelijk onvermogen van de klant. In geval van kennelijk
onvermogen van de klant, behoudt de aannemer zich het recht voor de goederen
terug te nemen. De klant behoudt het recht voor om de overeenkomst van
rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen
in geval van faillissement van de aannemer. In geval van faillissement van de
aannemer, behoudt de klant zich het recht voor het betaalde voorschot terug te
vorderen.

           

12. Onkosten verbonden aan onbetaalde wissels of cheques evenals andere
inningskosten zijn in deze forfaitaire schadevergoeding niet begrepen en worden
de klant afzonderlijk aangerekend.

 

13. Indien de aannemer zich verbindt tot het uitvoeren van werken en/of het
leveren van diensten of prestaties dient één derde betaald te worden bij de
ondertekening van de bestelbon, één derde bij de aanvang der
werken/prestaties/diensten en één derde bij de oplevering of de voltooiing
ervan.

 

14. Bij niet‑betaling behoudt de aannemer zich het recht voor om verdere
leveringen, prestaties en diensten stop te zetten.

 

15. De aannemer kan slechts aansprakelijk gesteld worden voor kennelijk
zware fouten, intentionele fouten en grove nalatigheden. De aannemer kan
geenszins gehouden worden tot vergoeding van indirecte schade, economische
schade of winstderving die het gevolg zijn van een door hem gemaakte inbreuk
tegen een verplichting op basis van de overeenkomst of deze algemene
voorwaarden. De aansprakelijkheid van de aannemer zal ten alle tijde beperkt
blijven tot de som van de werken zoals vermeld in de overeenkomst.

 

16. De nietigheid, onuitvoerbaarheid of onafdwingbaarheid van één of
meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden laat de geldigheid, de
uitvoerbaarheid of afdwingbaarheid van de overige bepalingen onverlet. De
rechten en verplichtingen die uit de overeenkomst voortvloeien, zullen noch
gedeeltelijk noch in hun geheel op derden kunnen worden overgedragen, zonder de
voorafgaande en schriftelijke toestemming van de aannemer. De niet-uitoefening
door de aannemer of door de klant van haar rechten, op eender welk ogenblik,
impliceert geenszins de verzaking aan die rechten.

 

ALGEMENE VOORWAARDEN

Diensten
aan handelaar

 

 

1. De bestekken en prijsoffertes zijn
gebaseerd op de thans geldende waarden van lonen, materialen en diensten.
Indien deze wijzigingen ondergaan onafhankelijk van de wil van de dienstverlener/aannemer,
behoudt deze zich het recht voor de prijzen op evenredige wijze aan te passen.
De klant heeft het recht om binnen de acht dagen nadat hij van deze
prijswijziging is op de hoogte gebracht, de overeenkomst op te zeggen.

 

Prijsofferten zijn tot 30 (dertig)
dagen na datum geldig en kunnen te allen tijde eenzijdig gewijzigd worden tot op
het moment van aanvaarding door de klant. Prijzen worden steeds exclusief btw
vermeld. Volgend op de aanvaarding door de klant zal de dienstverlener/aannemer
de overeenkomst schriftelijk confirmeren. De overeenkomst kan enkel gewijzigd worden
mits schriftelijke overeenkomst tussen de dienstverlener/aannemer en de klant.
Niettegenstaande voornoemd principe zal de dienstverlener/aannemer te allen
tijde de prijzen eenzijdig kunnen aanpassen in functie van substantiële
wijziging van de grondstofprijzen of andere kosten met betrekking tot de
uitvoering van de werken.

 

2. De dienstverlener/aannemer doet
alle redelijke inspanningen om de diensten te leveren binnen de termijn vermeld
in de overeenkomst. Indien de dienstverlener/aannemer een vertraging in de levering
van de goederen verwacht zal de klant hier onverwijld van in kennis gesteld
worden. De dienstverlener/aannemer zal vervolgens in samenspraak met de klant
tot een overeenkomst komen met betrekking tot de gepaste maatregelen. De
voorziene uitvoerings- of leveringstermijn wordt opgeschort of verlengd
ingevolge vorst, slecht weer, bevoorradingsproblemen en e
lke
gebeurtenis die zich buiten de wil van een der partijen voordoet, die
onvoorzienbaar is en niet veroorzaakt door nalatigheid of opzettelijke fout of
inbreuk op de wetgeving.

 

3. Klachten inzake de conformiteit of
de zichtbare gebreken betreffende de uitgevoerde werken en de geleverde
materialen moeten schriftelijk gebeuren, binnen de acht dagen na de beëindiging
der werkzaamheden resp. de levering der materialen.

 

4. Het protest tegen de factuur dient
schriftelijk te gebeuren binnen de acht dagen na de factuurdatum. De klant
wordt verzocht steeds de datum en het nummer van de factuur te vermelden.

Facturen dewelke niet binnen de 8
dagen na ontvangst schriftelijk en gemotiveerd geprotesteerd worden, zullen als
aanvaard worden beschouwd, zowel voor wat betreft de vermeldingen der facturen,
als voor de specificaties der geleverde goederen.

           

5. Alle facturen zijn onmiddellijk
opeisbaar,  tenzij anders werd bedongen.

 

6. Bij niet‑betaling van de factuur
binnen de gestelde termijn is vanaf de vervaldag van rechtswege zonder
voorafgaande ingebrekestelling verwijlrente verschuldigd, gelijk aan de
wettelijke intrest. Bovendien is een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd
van 10% op het totale factuurbedrag, met een minimumbedrag van 50 euro.

 

Bij substantiële overschrijding van
de betalingstermijn behoudt de dienstverlener/aannemer zich het recht voor  de overeenkomst eenzijdig te beëindigen
onverminderd het recht op verdere schadevergoeding.

 

7. In geval van annulering van de overeenkomst
is de klant eveneens een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd ten belope
van 10 % van de waarde van de bestelling, met een minimum van € 50 en dit onder
uitdrukkelijk voorbehoud van de mogelijkheid voor de dienstverlener/aannemer om
een hogere schadevergoeding te eisen. Wordt de overeenkomst geannuleerd door de
dienstverlener/aannemer, zal deze een gelijke vergoeding verschuldigd zijn aan
de klant.

 

8. Zolang de geleverde materialen
niet werden betaald, blijven zij eigendom van de dienstverlener/aannemer.

 

De overdracht van eigendom van de
goederen die door de door de dienstverlener/aannemer worden geleverd, geschiedt
slechts bij algehele en volledige betaling van deze goederen.

Het is de klant verboden de geleverde
en/of nog te leveren goederen in pand te geven, aan derden te verkopen of te
vervreemden op welke wijze dan ook, zolang hij niet aan al zijn verplichtingen
ten aanzien van de dienstverlener/aannemer heeft voldaan; op eerste aanmaning
dienen de goederen terugbezorgd te worden. De dienstverlener/aannemer behoudt
zich het recht voor het voorrecht van onbetaalde dienstverlener/aannemer op de
door de klant verkochte goederen te doen gelden ten aanzien van derden, door
vervulling van de daartoe door de wetgever gestelde formaliteiten. De risico-overdracht
vindt plaats op het ogenblik van levering van de materialen.

 

9. In geval van betwisting zijn
uitsluitend de afdelingen van de rechtbanken of het vredegerecht bevoegd van de
plaats waar de dienstverlener/aannemer zijn uitbatingzetel, hoofdzetel of
woonplaats heeft.

 

10. De overeenkomst kan door beide
partijen zonder enige vergoeding worden beëindigd ingeval van onmogelijkheid
tot uitvoering ervan ingevolge van overmacht, staking, lock-out, staking van de
andere partij, e.d..

 

11. Beide partijen behouden zich het
recht voor om de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande
ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen in geval van faillissement of
kennelijk onvermogen van de wederpartij. In geval van faillissement of kennelijk
onvermogen behoudt de wederpartij zich het recht voor de goederen/het voorschot
terug te nemen.

           

12. Onkosten verbonden aan onbetaalde
wissels of cheques evenals andere inningskosten zijn in deze forfaitaire
schadevergoeding niet begrepen en worden de klant afzonderlijk aangerekend.

 

13. Bij niet-tijdige afname of
weigering tot afname, wordt er een stallingskost aangerekend aan …..EUR per dag
laattijdige afname.

 

14. Bij  niet‑betaling behoudt de dienstverlener/aannemer
zich het recht voor om verdere leveringen, prestaties en diensten stop te
zetten.

 

 

15. De dienstverlener/aannemer kan
slechts aansprakelijk gesteld worden voor zijn intentionele fouten, alsook voor
kennelijk zware fouten begaan door hem of zijn aangestelde. De dienstverlener/aannemer
kan geenszins gehouden worden tot vergoeding van indirecte schade, economische
schade of winstderving die het gevolg zijn van een door hem gemaakte inbreuk tegen
een verplichting op basis van de overeenkomst of deze algemene voorwaarden. De
aansprakelijkheid van de dienstverlener/aannemer zal te allen tijde beperkt
blijven tot de som van de geleverde goederen zoals vermeld in de overeenkomst.

 

16. De nietigheid, onuitvoerbaarheid
of onafdwingbaarheid van één of meerdere bepalingen van deze algemene
voorwaarden laat de geldigheid, de uitvoerbaarheid of afdwingbaarheid van de
overige bepalingen onverlet. De rechten en verplichtingen die uit de overeenkomst
voortvloeien, zullen noch gedeeltelijk noch in hun geheel op derden kunnen
worden overgedragen, zonder de voorafgaande en schriftelijke toestemming van de
dienstverlener/aannemer. De niet-uitoefening door de dienstverlener/aannemer of
door de klant van haar rechten, op eender welk ogenblik, impliceert geenszins
de verzaking aan die rechten.

 

 

Wist u dat u gemakkelijk en zonder verplichtingen een offerte kan aanvragen in 60 seconden tijd? En dat alles volledig kosteloos!